shanelle holmqvist.

Kategori: Pics

frukost på altanen

Mamma stod som vanligt igår och gjorde hennes detox-dryck med grönkål, citron, äpple och persilja. Finns något mer i den också men jag minns inte vad det var. Hemma brukar jag aldrig ta initiativet till att dricka den utan det brukar vara mamma som övertalar mig att dricka den, men nu i morse beslöt jag mig för att dricka den av fri vilja och jag lysade till och med till det och tog ett vinglas. Sitter just nu ute på altanen och försöker äta en sen frukost bestående av yoghurt och banan med lite solros- och sesamfrö + nyponskalmjöl, riktig vitaminbomb och så gott.

Idag blir det att sola lite och förhoppningsvis tar jag mig för att måla lite också, det var så länge sedan jag gjorde det och jag har sån inspiration just nu.

stadsfesten 2016

I helgen var jag och P en sväng på stadsfesten ett tag bara under dagen och kikade lite då vi ändå hade ärende in till stan. Kollade marknaden lite, först uppe vid torget och sedan nere vid parkeringen och gick runt bland karusellerna etc. Det fanns planer på att göra något då vi ändå var där men vi kände att det nog mest troligt skulle ryka lite mer pengar än tänkt så vi valde bort det. Men det var riktigt trevligt att vara där ändå, alla såg så glada ut överallt.

Lunchen tog vi på Kungsgrillen, P tog pizza och jag en vegetarisk burgare - älskar deras burgarmeny. Sen gick vi omkring lite vid marknaden uppe vid torget igen innan vi åkte hem. Riktigt bra och varm dag dessutom, hoppas att det kommer fler soliga och varma dagar, är så less på mulet och regn.

oh summer, where art thou?

Idag har vi varit inne större delen av dagen då det regnat och stormat riktigt ordentligt, just nu verkar det ha lugnat ned sig dock. Mamma & pappa blev tydligen av med strömmen, men den har som tur är kommit tillbaka nu. Vi har dock inte haft lika otur.

Dagen började med lunch direkt, jag åt något jag ätit hur mycket som helst av vilket är nudlar med champinjoner, purjolök/lök, strimlad morot och majs som jag stekt ett tag, kryddat med pepparmix (helt sjukt god mix) och sedan låtit puttra i Oatly iMat-grädde + två små duttar av soja. Kryddar ibland lite extra och har ibland i till exempel zucchini och paprika. Hur gott som helst och det tar inte alls länge att göra!

Två bilder från en middag för några dagar sedan. P har ett il just nu där han toppar min mat med till exempel fetaost, timjan eller basilika. Här var det sesamfrön + både timjan och basilika :)

Skogspromenad

Imorse föreslog P att vi skulle, efter att vi ätit, åka iväg en sväng och gå upp på ett berg. Det var andra gången vi åkte dit tillsammans, och bilderna är från när vi var på väg ner igår. Förra gången var när det fortfarande fanns snö, vägen upp gick bra men på vägen ner var det så slirigt av den blöta snön att jag la mig på rygg och gled nerför där det var för riskabelt att gå, haha...

Skogen där är verkligen mysig, lite trollskog-aktig.

away from home

På väg upp till P. Under resan upp och resan ner såg jag två svanar, tre renar och över fem st tranor. Superfränt!

Kom tillbaka till Umeå och det var en skön kväll, om det finns något som heter "lagom kallt" så var det den temperaturen, i så fall. Sen att himlen brann var ju inte helt fel, när jag kom närmare lägenheten medan jag gick från bussen så lyste solen upp under ett plan som gick in för landning. Det var så fint.

VEGAN FOODSHARE

Igår när jag skulle göra burgare (vego) till middag upptäckte jag att det knappt fanns något att ha på burgaren utom lök och dressing, så jag tog cykeln till ICA och köpte tomat, vegansk ost, salladsmix och paprika. Burgaren blev helt amazing och jag hade kvar tomat, paprika och sallad så jag plockade ihop lite olika och slängde ner i en matlåda som jag tog till lunch idag på jobbet.

Gjorde samma idag, känns bättre att inte äta maten jag får på jobbet då det är så svårt att välja ut saker som fungerar att äta. Har blivit mycket ris och det finns inte mycket att välja på. Kanske är bra att variera lite ibland, för jag har ätit väldigt lika.

Imorgon åker jag till P, finns inte mycket att säga om det då orden fastnar för mig. Det känns bara så skönt att få ”komma hem” i slutet av veckan, även fast den stunden alltid är för kort.

jag älskar dig

Sötaste pojkvännen ever som från ingenstans kommer med blommor och choklad bara för att, my precious jag vet att du läser.

hemavan #1

Lite bilder so far från resan till Hemavan med familjen, det kommer förmodligen mer bilder senare också, vi har ju ändå bara varit här sedan söndag natt och vi åker hem nu på söndag under dagen/eftermiddagen.

weekend activities

På brors jobb innan vi åkte till lägenheten och åt middag.

Lördagens middag som jag och P gjorde, tyvärr blev min och pappas pizzor inte färdiggräddade helt, men ändå riktigt gott!

Dagens lunch, jag och P gjorde mackorna och mamma gjorde spenatsoppan.

Har hela helgen ätit vegetariskt med familjen, även fast jag gör det under veckorna också men då är jag ensam om att göra det. På helgen sker det i gemenskap, och det blir mer variation jämfört med mina middagar jag äter i Umeå som alltid är någon form av röra.

Den här helgen var amazing, mycket mys och god mat.

onsdagsärenden

På väg till stan var det nästan fullproppat och från stan var det verkligen fullproppat på bussen, så fullt att några fick stanna kvar på en busshållplats och vänta på nästa buss för att det var så fullt. Helt sjukt, har aldrig varit med om det tidigare.

Väl inne i stan hade jag 30 min tillgodo så jag gick till Panduro innan min synundersökning och köpte ett ritblock, fineliner och ett set med pennor, sudd och knådgummi. Har haft ett sånt sug och en hög motivation att rita jättelänge och jag kände bara att jag var tvungen att få med mig det hem.

Nu blir det att sitta och rita en stund och sedan blir det att fixa någon enkel middag med käre bror.

❤ ❤ ❤ ❤

Igå kom jag hem efter ännu en arbetsvecka i Umeå, och iedag for jag och bästaste in till stan för några ärenden. Det bästa ärendet var det som kostade 700kr vardera och som finns under vänster nyckelben på oss båda, samt det lilla på mitt vänstra pekfinger.

You're my compass star.

"as always"

För ett tag sedan pratade jag med P om att jag skulle vilja ha ett berlockarmband, ni vet ett sådant man kan lägga till hängen eftersom. Ett tag senare fick jag av honom en liten kartong full med smådelar till att sätta ihop ett eget. Nu äntligen sitter början på plats och jag kunde inte vara mer nöjd.
Att alltid ha en liten del av honom med mig, på mig ♡